1910
YOSHISUKE AIKAWA СЪЗДАВА TOBATA CASTING CO., LTD.
Yoshisuke Aikawa е роден в префектура Ямагучи. Завършва Tokyo Imperial University (днес Tokyo University). Докато живее в САЩ, Yoshisuke скрива академичните си постижения и работи във завод, където овладява отливане на автомобилни части. След завръщането си в Япония той основава Tobata Casting Co., Ltd..
1911
СЪЗДАВАНЕТО НА THE KWAISHINSHA MOTOR CAR WORKS
Masujiro Hashimoto поставя началото на нова епоха като създава Kwaishinsha. Фабриката поема местното производство на автомобили и се превръща в предшественик на Японската автомобилна индустрия.
1914
ЗАТВОРЕНО ПРОИЗВОДСТВО НА АВТОМОБИЛА DAT
Автомобилът DAT е кръстен с комбиниция на инициалите на тримата мъже, които са инвестирали в Kwaishinsha: Den, Aoyama и Takeuchi. DAT участва в изложението Taisho, което се провежда през същата година.
1918
НОВО НАЧАЛО ПОД ИМЕТО KWAISHINSHA MOTOR CAR CO., LTD.
Kwaishinsha Motor Car Works нарастват по размер с капитал от 600000 йени и 60 служители. Компанията проектира и лансира Model 41 DAT през следващата година, като сглобяват първият 4-цилиндров двигател с общо тяло, произведен в Япония.
1919
ОСНОВАВАНЕ НА JITSUYO JIDOSHA SEIZO CO. LTD.
През 1919 г. William R. Gorham, американски инженер, разработва триколесно превозно средство, което привлича вниманието на бизнесмен от Осака и той основава Jitsuyo Jidosha Co., Ltd.. Механичното оборудване, авточастите и материалите били поръчани и внесени от Съединените щати. Jitsuyo Jidosha Co. Ltd. се превръща в един от най-модерните автомобилни заводи за времето си.
1925
ОСНОВАВАНЕ НА DAT JIDOSHA & CO., LTD.
Kwaishinsha създава DAT Jidosha & Co., Ltd. с цел да засили продажбите си.
1926
ОСНОВАВАНЕ НА DAT JIDOSHA SEIZO CO., LTD.
Jitsuyo Jidosha Seizo Co., Ltd. става DAT Jidosha Seizo Co., Ltd. и се слива с DAT Jidosha Trading Company.
1947
Tama Electric Car E4S47
След войната петролът е много оскъдна стока, но електричеството е в изобилие. Затова правителството насърчава производството на електрически превозни средства. С такава подкрепа е лансиран Tama и бързо си спечелва висока репутация: в тестовете за продуктивност (провеждани от Министерството на търговията и промишлеността), моделът успява да подобри и записаните си спецификациите достигайки автономност от 96.3 км. и максимална скорост от 35,2 км/ч. Tama e използван като такси и други подобни нужди до 1950г.
1953
Austin A40 Somerset Saloon (1953 : B30)
През 1952 г. Nissan и Austin, автомобилен производител от Великобритания, сключват споразумение за партньорство и през април на следващата година, започва производството на седана A40 Somerset. На 4 април, първият автомобил излиза от поточната линия във фабриката Tsurumi Austin, а на 8 май в града се провежда събитие, отбелязващо лансирането на модела, на което гостуват на Министърът на Търговията и Индустрията и Посланикът на Великобритания. В производството на модела се използват японски гуми, батерии и плоско стъкло.
1957
Prince Skyline Deluxe
Първото поколение Skyline е лансиран през април 1957 с 1484 куб.см., 4-цилиндров двигател, с мощност от 60к.с. и максимална скорост от 125км/ч. Предното окачване е с двойни носачи и серпентина, а задното окачване е De Dion с листов ресор. Стандартната и луксозната версия имат различни решетки и странични декоративни елементи.
1967
Nissan R380-II
R380 поставя нови рекорди за скорост през 1965 година и 1967 година. През октомври (06-14) 1965 г. R380-I поставя пет световни рекорда. По-късно, на 8 октомври 1967, тип II поставя не по-малко от седем международни рекорда (за 50 километра, 50 мили, 100 км, 100 мили, 200 км, 200 мили и за 1 час) на пистата в Ятабе , префектура Ибараки. (пилот: T. Yokoyama).
1982
March
Този нов FF 1000 куб.см. модел е представена през 1981 г. на 24-тото Tokyo Motor Show. След широка обществена кампания той е кръстен " March " и официално е лансиран през октомври 1982 година. March е много икономичен и лесен за използване. Благодарение на динамичното си поведение, автомобилът се представя добре в моторните спортове, включително и на състезания като рали шампионата на Япония. В Европа модела е лансиран с името Micra
1984
Prairie JW-G
Първото поколение на Prairie е пионер в многофункционалните RV автомобили, което предхожда днешните популярните миниванове. Моделът е лансиран през август 1982 г. Благодарение на FF дизайна, той предлага странични плъзгащи се врати от двете страни, без централена колона, което е нетипично за автомобилите по онова време. Това прави влизането и излизането много по-лесно. JW-G е 8-местен; предлагали са се и 5-местна и 3/6-местна версия.
1990
Maxima SE
Maxima e лансиран като най-високото ниво на Bluebird . PU11 (първото поколение на модела) е лансиран на 17 октомври 1984 година. С първата промяна ( J30 ) на 21 октомври 1988 г., обаче моделът е установен като независима серия.J30 се предлага само като седан с четири врати . Моделът се захранва от двигател V6 VG30E с електронна 4 - степенна автоматична скоростна кутия с възможност за DUET - EA интегриран контрол, както и "свръхзвуково“ окачване DUET - SS . Безопасността е подобрена като модела е оборудван с вентилирани предни дискови спирачки с ABS като стандарт.При лансирането, Maxima се предлага в две версии: Тип I ( стандарт: 4 колела с дискови спирачки, ABS, напълно автоматичен климатик, алуминиеви джанти ) и Тип II (Type I включва DUET - EA, Bose аудио систем , ASCD като стандарт). На 24 август 1989 г. към гамаата е добавена спортна версия SE последвана от луксозната 300SV на 24 януари 1991 година.SE, която влиза в продажба през август 1989 г., се предлага със системата DUET - EA, 2-степенни амортисьори и кормилно управление с електронно контролиране на силата. Стандартното оборудване включва "тъмен" екстериор (черни декоративни лайстни и странични детайли) , заден спойлер, кожен 4 -лъчев волан, ASCD , Bose аудио система и напълно автоматичен климатик.
1996
Primera Camino
UNISIA JECS Camino се състезаваха в 1996 All Japan Touring Car Championships със Synny. Пилотът е Масахико Кагеяма. Моделът дебютира в 3 кръг на шампионата. През същия сезон моделът постига първата си победа в JTCC в 8 кръг в MINE. В това състезание участват широка гама от автомобили включително Corona EXiV, Civic Ferio, Opel и BMW.
2005
Nissan Murano - първият Crossover
На 12 септември 2001, Европейската комисия публикува Бялата книга “Европейската транспортна политика до 2010 г.: Време да решаваме”. Aвтомобилните конструктори приемат предизвикателството.С комбинирането на премиум 4х4 и спортно купе се ражда идеята Murano. Революционното предложение на Nissan превъзмогва конвенции те в луксозния 4х4 сегмент и се налага като предшественик в концепцията Crossover.Nissan Murano e първият модел от сегмента Crossover. Лансиран първо в САЩ, Мurano се появява по пътищата на Европа през 2005 г. Моделът разтърсва консервативния луксозен 4х4 сегмент със смелата си комбинация от премиум 4х4 и спортно купе. Murano се отличава с атрактивен дизайн, уникален мотор 350Z и луксозен, комфортен интериор, отговарящ на високата категория на модела. Crossover-автомобилите навлизат в историята триумфално.